torsdag 9. april 2009

Å oppdatere igjen.

Først og fremst - beklager til dere som følger bloggen min at jeg ikke har oppdatert på noen uker nå:-(

Vekten stoppet helt opp på 60 kg, og etter en del uker der, bestemte jeg meg for å gå over på generell lavkarbo. Kroppen min har tydeligvis bestemt at 60 kg er "min" vekt, og derfor går jeg ikke mer ned på ketolyse.

Målet mitt er fortsatt 55 kg, og det har jeg tenkt å klare innen sommeren.
Jeg har også fått meg en deltidsjobb siden sist, og skal kjøpe meg en sykkel slik at jeg kan sykle til jobben:-) Det er kort vei ned dit, men laaaang vei opp igjen;-) Men det er vel bare bra for rumpen og lårene, det vel?? :-)

Jeg har tenkt å fortsette å oppdatere bloggen, middagene mine kommer fortsatt til å bestå av kjøtt og masse grønnsaker o.l. Jeg kommer til å få i meg mer karbohydrater i form av frukt og grønt, og gjerne litt mindre fett.

Det blir nok ikke nye innlegg hver dag fremover, men jeg skal prøve å oppdatere noen ganger hver uke!
Håper dere har det fint. Ønsker alle sammen en god påske:-)

3 kommentarer:

  1. Er det stor forskjell mellom det å gå på ketolyse og det å gå på lavkarbo? Er på ketolyse nå, men lurer på å gå over til lavkarbo... Fortell meg gjerne litt mer om hvordan det er .. :-)

    SvarSlett
  2. Forskjellene er vel egentlig at det er litt mer karbohydrater:-) Jeg skal spise mellom 40 og 60 g kh pr. dag istedenfor 15 som er på ketolyse. Da har man jo litt større valgfrihet, og kan også spise en del grønnsaker som har mer kh i seg enn man kan på ketolyse, f.eks gulrøtter.

    Det jeg syns er greit med å ha gått på ketolyse først, er at jeg på en måte kan det helt. Jeg vet hva jeg kan spise og ikke spise, hvor mye kh det er i de forskjellige tingene. Nå kan jeg spise litt mer innimellom, og også unne meg f.eks. et eple (det var noe jeg savnet helt vanvittig på ketolyse.)

    SvarSlett
  3. Artig med oppdatering igjen! Lykke til videre! :)

    SvarSlett